Ogólne warunki sprzedaży

§ 1 Postanowienia ogólne

1. Niniejsze ogólne warunki sprzedaży (dalej: „OWU”) regulują stosunki cywilnoprawne pomiędzy stronami, w zakresie obrotu handlowego wszelkimi towarami sprzedawanymi przez OIKOS POLAND Sp. z o.o. i stanową integralną część umów handlowych zawieranych indywidualnie z kontrahentami OIKOS POLAND Sp. z o.o.

2. W zakresie określonym w ust. 1 za wyjątkiem wzorców i ogólnych warunków umów stosowanych przez Kupującego.

3. Użyte w treści OWU terminy oznaczają:

a. Sprzedawca – OIKOS POLAND Sp. z o.o. z siedzibą w Kaliszu, NIP: 618-218-40-77, KRS 0000822836,

b. Towar – produkty znajdujące się w ofercie handlowej Sprzedawcy lub towar dostępny na indywidualne zamówienie,

c. Kupujący – osoba fizyczna lub prawna, nabywca towarów oferowanych przez Sprzedawcę,

d. Strony – Sprzedawca oraz Kupujący.

4. Kupujący wyraża zgodę na przesyłanie drogą pocztową lub elektroniczną na adresy e-mail funkcjonujące w jego przedsiębiorstwie, informacji handlowych dotyczących aktualnej oferty cenowej, dostępnych promocjach oraz nowościach oferowanych przez OIKOS POLAND Sp. z o.o.

5. Każdy sprzedany towar pozostaje własnością Sprzedawcy do czasu uregulowania całej należności prze Kupującego.

6. Kupujący do czasu całkowitej zapłaty należności zobowiązany jest do prawidłowego i starannego zabezpieczenia całego towaru stanowiącego przedmiot umowy, w szczególności od zdarzeń losowych.

§ 2 Zamawianie towaru

1. Składanie zamówień przez Kupującego odbywa się osobiście w placówce Sprzedawcy, bądź drogą elektroniczną, poprzez przesłanie wiadomości na adres e-mail wybranej placówki Sprzedawcy.

2. Zamówienie Kupującego musi zawierać co najmniej:

a. rodzaj, ilość i nazwę towarów,

b. oznaczenie daty i miejsca dostarczenia towarów, bądź informację o odbiorze własnym w placówce Sprzedawcy,

c. dane podmiotu (Kupującego) w imieniu którego występuje w tym: firmę, adres, oraz stosowny numer w rejestrze KRS/NIP/REGON, zależnie od formy prowadzenia działalności gospodarczej.

3. Kupujący zobowiązany jest poinformować Sprzedawcę o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na wykonanie zawartej umowy, w szczególności na organizację dostarczania towarów.

4. Zawarcie umowy nie wiąże Sprzedawcy w sytuacji, gdy z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, sprzedaż towarów jest niemożliwa lub nadmiernie utrudniona, o czym Sprzedawca niezwłocznie informuje Kupującego.

5. Wyłączone zostaje prawo kupującego do potrącania wierzytelności wynikających z umów sprzedaży z jakimikolwiek wierzytelnościami, które Kupujący posiada względem Sprzedawcy.

6. W przypadku, gdy towar wysyłany jest poza granicę Polski, miejscem wydania towaru jest miejsce na terytorium Polski, w którym Sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaj w celu dostarczenia rzeczy na wskazane przez Kupującego miejsce przeznaczenia.

§ 3 Realizacja zamówień

1. Sprzedawca potwierdza złożenie zamówienia w tym samym trybie w jakim je otrzymał.

2. Koszt dostawy ponosi w całości Kupujący.

3. Rozładunek powinien zostać przeprowadzony bezzwłocznie po dostarczeniu towaru, zakończony powinien być nie później niż 2 godziny od momentu dostarczenia towaru.

4. Koszty opóźnienia w przeprowadzeniu rozładunku obciążają w całości Kupującego.

5. Kupujący zobowiązany jest poinformować Sprzedawcę w chwili złożenia zamówienia o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na wykonanie zawartej umowy, w szczególności na organizację dostarczenia towarów.

6. Sprzedawca ma prawo do odstąpienia od poszczególnych lub jeszcze niezrealizowanych części zamówienia ze skutkiem natychmiastowym, bez konieczności wyznaczania dodatkowego terminu, ani spełnienia jakichkolwiek innych obowiązków, jeżeli Kupujący naruszy istotne postanowienie zawartej umowy lub niniejszego dokumentu, w szczególności w przypadku nieterminowych płatności lub nie przyjęcia dostawy towarów wg harmonogramu.

7. W razie nieodebrania towaru przez Kupującego, Kupujący pozostaje zobowiązany do zapłaty za towar wraz z kosztami transportu zgodnie z umową i OWU tak jakby do dostawy/odbioru doszło oraz dodatkowo jest zobowiązany do:

a. Odbioru na swój koszt towaru z placówki Sprzedawcy, a w razie dostawy bezpośrednio przez producenta z magazynu tego producenta w terminie 7 dni od dnia w którym towar miał być odebrany lub od dnia nieskutecznej dostawy,

b. Zapłaty wynagrodzenia za przechowywanie w wysokości stanowiącej równowartość 0,1% wartości zamówienia netto + VAT za każdy dzień przechowywania począwszy od ósmego dnia.

8. Sprzedawca nie ma obowiązku przechowywania towaru dłużej niż dwa miesiące od uzgodnionego terminu odbioru lub dostawy.

9. Sprzedawca nie udziela zapewnień o których mowa w art. 564 in fine k.c. Żadne oświadczenie złożone przez Sprzedawcę nie może zostać uznane za takie zapewnienie.

§ 4 Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi

1. Odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Kupującego nie będącego Konsumentem z tytułu rękojmi za Towar zostaje wyłączona na podstawie z art. 558 §1 K.C. Wyłączenie odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu rękojmi dotyczy także Osoby o jakiej mowa w art. 38a ustawy o prawach konsumenta.

2. W przypadku Kupującego nie będącego Konsumentem w szczególności wyłączone jest stosowanie art. 556 §2 k.c., art. 561 §5 k.c. oraz stosuje się art. 563 §1 k.c.

3. Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego nie będącego Konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Kupującego nie będącego Konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Kupującego nie będącego Konsumentem.

4. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

§ 5 Procedura reklamacyjna

1. W związku z wyłączeniem odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne towaru, Sprzedawca może uwzględnić reklamację Kupującego dokonaną jedynie zgodnie z procedurą i na zasadach opisanych w niniejszym paragrafie.

2. Sprzedający może uwzględnić reklamację pod warunkiem, że Reklamacja łącznie spełnia następujące wymagania:

a. zostanie sporządzona na piśmie i podpisana przez Kupującego lub osoby przez niego upoważnione, pod rygorem nieważności, oznaczenie daty i miejsca dostarczenia towarów, bądź informację o odbiorze własnym w placówce Sprzedawcy,

b. zostanie sporządzona z udziałem osoby umocowanej ze strony sprzedawcy lub z udziałem przewoźnika w chwili odbioru lub w dniu w którym towar miał być odebrany,

c. zostanie doręczona Sprzedawcy w terminie 7 dni od dnia odbioru lub od dnia dostawy towaru,

d. będzie dokładnie wskazywała reklamowany towar oraz jego ilość,

e. będzie obejmowała opis wady,

f. na wyraźne żądanie Sprzedającego, zgłoszone w dowolnej formie, w terminie5 dni od dnia doręczenia reklamacji, reklamowany towar zostanie zwrócony przez Kupującego do placówki w której został zakupiony w terminie kolejnych 7 dni od dnia otrzymania tego żądania. Jeżeli dostawa była realizowana bezpośrednio przez producenta towar zostanie w tym terminie zwrócony do producenta. Zapisy dotyczące dostarczenia lub oględzin towaru nie dotyczą reklamacji wyłącznie ilościowej (wskazującej na niedobór w dostawie).

3. W przypadku potwierdzenia przez Sprzedającego informacji zawartych w reklamacji, Sprzedawca może uwzględnić reklamację dokonując uzupełnienia lub wymiany towaru, a gdy to będzie niemożliwe obniżając cenę za towar brakujący lub wadliwy.

4. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca powiadomi Kupującego w terminie nie dłuższym niż 14 dni od odbioru towaru, bądź od dnia przeprowadzenia jego oględzin, a w przypadku reklamacji wyłącznie ilościowej, w terminie 14 dni od dnia doręczenia dokumentu reklamacyjnego.

5. Sprzedający zastrzega sobie prawo do odmowy rozpatrzenia reklamacji, jeśli Kupujący wykorzysta (np. zabuduje) towary objęte roszczeniem reklamacyjnym przed upływem terminu jego rozpatrzenia.

§ 6 Tajemnica handlowa

Wszelkie informacje uzyskane w związku z zawarciem i wykonywaniem niniejszej umowy stanowią tajemnicę handlową stron, a nieprzestrzeganie obowiązku zachowania tajemnicy handlowej uprawnia każdą ze stron do odstąpienia od umowy i dochodzenia odszkodowania za powstałą szkodę.

§ 7 Zmiana OWU

1. Wszelkie zmiany umowy handlowej wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

2. Zmiana niniejszych OWU następuje poprzez opublikowanie nowej wersji OWU na stronie internetowej www.oikospoland.pl

3. Kupujący zobowiązany jest przed złożeniem każdego kolejnego zamówienia do każdorazowego zapoznania się z nowymi OWU.

4. W razie zmiany OWU dla każdej poszczególnej transakcji zastosowanie będą miały postanowienia OWU obowiązujące w dniu złożenia zamówienia przez Kupującego.

§ 8 Juryzdykcja i prawo właściwe

1. Umowa handlowa, OWU oraz wszelkie spory między stronami związane z ich współpracą handlową podlegają prawu polskiemu.

2. Wszelkie spory wynikłe w związku ze wszelkimi relacjami handlowymi między stronami zostają poddane jurysdykcji sądów polskich.

3. Spory między stronami będzie rozstrzygał sąd właściwy dla obszaru właściwości Sądu Rejonowego w Kaliszu.

Image
KONTAKT

Oikos Poland Sp. z o. o.
ul. Częstochowska 203a
62-800 Kalisz,
NIP: 618 218 40 77

SOCIAL MEDIA